Personenalarm huren bij Zorgba(a)r

Ben je vaak alleen thuis, loop je het risico om te vallen of onwel te worden of heb je nood aan extra veiligheid?

Dan is het persoonlijk alarm ideaal voor jou, voor in en rond de woning. 

Wanneer je in een noodsituatie verkeert, druk je op de knop van het zendertje rond je hals/pols.

Via het alarmtoestel ontvangt de centrale jouw oproep.

  1. De operator van de centrale beantwoordt je oproep in minder dan één minuut. Door het microfoontje aan het alarmtoestel kan je een gesprek voeren met de operator. Zo kan je onmiddellijk uitleggen wat er aan de hand is.
  2. In geval van nood, zal de operator iemand uit je nabije omgeving verwittigen. Je bepaalt zelf de volgorde van de personen die gecontacteerd kunnen worden. Als de operator je niet kan horen omdat je te ver van het toestel verwijderd bent, roept hij onmiddellijk de door jou aangewezen personen op. De operator blijft met jou in contact tot de opgeroepen persoon bij jou is aangekomen en alles weer in orde is.

Een personenalarmsysteem huur je bij Zorgba(a)r.

Wat is een PAS?

PAS (PersonenAlarmSysteem) is een alarmtoestel met draagbaar zendertje dat je in staat stelt om 24 uur op 24 het team van de alarmcentrale te bereiken.

Het bestaat uit:

• Een alarmtoestel aangesloten op de SIM-utp.
• Een klein zendertje dat je rond de hals of pols draagt.
• Een alarmcentrale die jouw persoonlijke informatie bewaart.
• Een gespecialiseerd team dat je oproepen 24 uur per dag, 7 dagen per week beantwoordt.

Wat zijn de voorwaarden?

  1. Je bezorgt ons een volledig ingevuld aanvraagformulier. Hierin vragen we meer informatie over jezelf (adres, leeftijd, alleenwonend of niet, mogelijke fysische beperkingen…) en over de hulpverleners die de operator kan oproepen als je in nood verkeert. Deze hulpverleners kunnen buren, familieleden, kennissen, een verpleegkundige of anderen zijn.
  2. Voor je eigen veiligheid is het noodzakelijk dat je minstens drie hulpverleners met verschillend adres en verschillende contactgegevens aanduidt. Deze hulpverleners moeten over een sleutel beschikken en voldoende bereikbaar zijn.
  3. Wanneer je aanvraag correct is ingevuld, plaatsen wij het toestel binnen de 10 werkdagen.

Hoe werkt een PAS?

  1. Bij installatie demonstreert de technieker de werking van het toestel.
  2. Wanneer je in een noodsituatie verkeert, druk je op de knop van het zendertje rond je hals/pols. Via het alarmtoestel ontvangt de centrale jouw oproep.
  3. De operator van de centrale beantwoordt je oproep in minder dan één minuut. Door het microfoontje aan het alarmtoestel kan je een gesprek voeren met de operator. Zo kan je onmiddellijk uitleggen wat er aan de hand is.
  4. De operator zal iemand uit je nabije omgeving verwittigen. Je bepaalt zelf de volgorde van de personen die gecontacteerd kunnen worden. Als de operator je niet kan horen omdat je te ver van het toestel verwijderd bent, roept hij onmiddellijk de door jou aangewezen personen op. De operator blijft met jou in contact tot de opgeroepen persoon bij jou is aangekomen en alles weer in orde is.

Hoeveel kost een PAS?

Maandelijkse huurprijs

Smart HUB (via SIM kaart of internet)

  • Leden Solidaris € 29
  • Niet-leden Solidaris  € 38


Installatiekost

Installatiekost (éénmalig - op factuur)

  • Leden Solidaris € 60 
  • Niet-leden Solidaris € 70


Waarborg

  • SmartHub  € 75


De betaling van de huur zal gebeuren via een overschrijving die je maandelijks zal ontvangen of via het domiciliëringsformulier.

Raadpleeg ook het OCMW voor een eventuele tussenkomst.

Voor technische informatie stuur je best een e-mail naar info@zorgbaar.be

Personenalarm aanvragen

Vul het aanvraagformulier + domiciliëringsopdracht volledig in.

Let op: op het aanvraagformulier dienen minstens 3 hulpverleners met verschillend adres + verschillende contactgegevens vermeld te worden.


Bezorg deze documenten aan onze centrale dienst:

  • per post: Zorgba(a)r administratie, Europark 2030, 3530 Houthalen-Helchteren
  • via een winkelpunt (Hasselt, Houthalen-Helchteren, Maasmechelen of Sint-Truiden) 
  • per e-mail naar info@zorgbaar.be


Na ontvangst van de formulieren, doen wij de communicatie naar onze technieker en zorgcentrale.

U wordt binnen de 10 dagen gecontacteerd voor een installatie en indienststelling aan huis.