Veelgestelde vragen

Bestelling

  • Bepaalde producten vind ik wel in de Zorgbaar, maar niet op de webshop. Hoe komt dat?

    Omdat voor sommige producten een verdere uitleg of installatie vereist is en om een goede service naar onze klanten te garanderen, is het niet mogelijk om bepaalde producten online te bestellen.

    Het is ook mogelijk dat u op onze webshop artikelen terug vindt, die niet in onze winkels tentoongesteld zijn omwille van diverse redenen. (beschikbare ruimte, beperkte marge, beperkte vraag, seizoensgebonden, ...)

    Dit zijn online artikelen die we dan ook niet kunnen uitpakken/uitstallen in onze winkelpunten. De verkoop en dienst na verkoop verloopt 100% via onze webshop.

  • Hoe pas ik een bestelling aan?

    Dit kan je doen door in te loggen en naar ‘Mijn bestellingen’ te gaan. Hier kan je de stappen verder volgen om je bestelling te wijzigen of annuleren.

  • Wat als een product niet in voorraad is?

    Wanneer een product niet in voorraad is, wordt u hierover vaak al geinformeerd in onze webshop.

    Indien dit niet het geval is en er toch een probleem zou zijn met de voorraad, contacteren wij jou met een verwachte leveringsdatum. 

Betaling

  • Wanneer wordt er gratis geleverd?

    Limburg: levering is gratis vanaf een aankoopbedrag van 100€ én een pakket gewicht <30kg.

    Andere provincies: vaste transportkost.

    Voor pakketten zwaarder dan 30kg, wordt er een deelname in de leveringskost aangerekend in het winkelmandje, nog voor u uw aankoop bevestigt.

  • Wat als een product mij niet bevalt?

    Je kan dit product zonder probleem terugsturen. Zie onze retourvoorwaarden.

  • Kan ik ook achteraf betalen?

    Het is niet mogelijk om voor een product te betalen bij levering. In principe vragen wij onmiddellijke betaling tijdens de online aankoop.

    Het is uitzonderlijk wel mogelijk om via overschrijving te betalen. Vraag dan eerst per email een factuur met overschrijving in plaats van je aankoop online af te handelen.

    Zodra wij de betaling goed ontvangen hebben, verzenden wij jouw pakket. Gelieve er rekening mee te houden dat dit enkele werkdagen in beslag kan nemen.

  • Wat zijn de betaalwijzen die ik kan gebruiken?

    Je kan betalen via Maestro, Visa of Mastercard.

Levering

  • Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

    Afhankelijk van de voorraad wordt je bestelling binnen de 48 uur bij je thuis geleverd. Houd er rekening mee dat de leveringstijden kunnen oplopen tijdens de weekends, feest- of sluitingsdagen.

  • Hoeveel bedragen de verzendkosten?

    Leveringen boven de 100€ (pakket<30kg) zijn gratis in Limburg. Voor andere provincies wordt er een vaste transportkost aangerekend. (8€ in 2023)

    Voor zwaardere/grote pakketten, boven de 100€, wordt er een extra leveringskost aangerekend in het winkelmandje.

    Als je aankoopbedrag lager ligt dan 100€, betaal je €5 tot €10 verzendkosten in België. Ook kan je, afhankelijk van het artikel, vaak kiezen om je pakketje af te halen bij een afhaalpunt naar keuze.

    Retour zendingen vallen steeds ten laste van de koper maar kunnen mits voorafgaandelijk akkoord ook via een afhaalpunt geretourneerd worden.

Ophalen

Huren

  • Hoe kan ik online artikelen huren?

    Via de webshop kan je alle artikelen uit onze uitleendienst huren. Je betaalt online enkel de transportkost, de factuur voor de uitgeleende materialen, verzenden we achteraf.

    Doorloop het bestellingproces zoals een gewone aankoop en vul al je gegevens in. Er is geen medisch voorschrift vereist.

    De huurprijzen gelden per gestarte maand en de facturatie gebeurt per 3 maanden tenzij het hulpmiddel eerder terugkomt of opgehaald wordt.

    In dat geval wordt onmiddellijk een eindfactuur opgemaakt.

Retour

Verpleegkundigen

  • Kan ik als verpleegkundige ook online bestellen?

    ZORGBA(A)R helpt jou als verpleegkundige!

    Als verpleegkundige heb je het vaak druk. Verschillende shifts waarbij je van hot naar her moet hollen, tussendoor het huishouden doen, voor de kinderen zorgen, proberen ergens nog wat me-time te vinden …

    Gelukkig kun je nu al heel wat tijd uitsparen en je verpleegmaterialen bestellen via onze webshop. En dat de klok rond. Bestel waar en wanneer het jou uitkomt, en dat aan een zacht prijsje.

    Onderaan vind je een stappenplan terug hoe je dit kan doen.

    Hoe werkt het?

    1. Surf naar www.zorgbaar.be.

    2. Je bent nu op onze website. Klik rechtsboven op 

    3. Je bent nu op de pagina van de verpleegkundigen. Log in of maak een account aan
    om online te bestellen. Ben je nieuw? Klik op de knop 

    Om een professioneel account aan te maken moet je éénmalig al je bedrijfsgegevens invullen zoals een btw-nummer, RIZIV ...

    4. Heb je alles goed ingevuld? Verzend het formulier en wij brengen je binnen de 24u op de hoogte via email om te laten weten of je gegevens in orde zijn.

    5. Indien je gegevens in orde zijn, kan je inloggen met je account en kan je beginnen met je producten online te bestellen.

    6. Bij het afrekenen heb je de keuze om je producten thuis te laten leveren of om ze GRATIS af te halen bij het dichtstbijzijnde afhaalpunt. De betaling kan onmiddellijk of (mits akkoord) achteraf via overschrijving. De factuur ontvang je samen met de bestelling. 

    Je korting wordt automatisch verwerkt in je bestelling.